16/03/2012

16 mars

Snart ska jag åka till Emma och Simon för att lämna Alfons. Han ska bo där i helgen, eftersom jag och Victoria ska till Stockholm. Pappa fyller 60 år nästa vecka, så hela familjen ska fira honom. Eller nej, inte riktigt hela familjen; Stoffe kan inte vara med för han måste jobba. Men vi andra ska fira. Ska bli kul att åka till Stockholm. Inte lika kul att vara utan Alfons, dock. Hoppas att han får det bra hos Emma och Simon! Eller ja, det får han, så klart. Hoppas bara att han kan sköta sig. Och att han och Melker blir lite bättre vänner nu när de har en hel helg på sig.

Nu måste jag ta en kaffe och fixa det sista innan jag ska åka. Alltid grejer att fixa på slutet; gå med sopor, bädda och sådant. I går pruttade Alfons när han låg och gosade i mitt knä, förresten. Schysst!

No comments: