19/02/2011

19 feb

Gick in på AP och kollade vad som har hänt i musikvärlden de senaste dagarna. Fick då nys om en massa albumsläpp! Med band som jag inte visste är albumaktuella! Sådant kan helt klart göra en hel lördag. Det rör sig bland annat om Thrice, Brand New, Bayside, Taking Back Sunday (bilden) och Thursday. Taking Back Sunday borde jag ha anat - de släppte ju trots allt en ny låt förra året. Men jag trodde nog inte att deras skiva skulle komma så fort. Jag är riktigt nyfiken på deras nya skiva, dels eftersom de senaste plattorna har varit skitdåliga rent ut sagt och dels eftersom John äntligen är tillbaka i bandet (på bilden ser ni dock Adam).

Jag har hört rykten om att Thursday har kört en ny låt live ett tag, men trodde inte riktigt att en ny skiva skulle komma redan. Riktigt kul! Gillar deras äldre grejer mest, så jag hoppas att de letar tillbaka till sina utgångspunkter och inspireras av dem.

2 comments:

Elvira said...

Själv har jag mest lyssnat på deras platta från -06, fast såhär i efterhand är det nog en eller två låtar som jag kommer ihåg. Ska bli intressant att "se" hur de låter nu.

bea said...

vilka? TBS? deras "tell all your friends" är på min topp 5-lista över världens bästa skivor, haha. sedan var "where you want to be" riktigt bra också (men inte lika episk som "tell all..."). hoppas att de hittar tillbaka till det nu när de har john igen! :)