21/10/2011

21 okt


I morse åt Victoria och jag scones och gav varandra presenter. Det är ingen fredagstradition vi har, utan beror helt enkelt på att vi i dag firar 2,5 år tillsammans. Jag fick en Jan Stenmark-bok som jag hade önskat mig. Fin, va? Och till alla som undrar vad jag gav Victoria kan jag avslöja att hon nu är stolt ägare av boken Fashion Box.

Jag var på vårdcentralen i dag, också. Lämnade blodprov. Men innan själva lämnandet satte sig en man med turkiskt ursprung bredvid mig och berättade sin livshistoria. Några nyckelord: födsel i Turkiet, dop, året han kom till Sverige, pizzerior i Linköping, sina grannar, guldsmed, kristendom, arbetslöshet. Tyvärr hade han så starkt brytning och böt ämnen så fort att jag knappt hängde med i svängarna. Sedan gick jag in till sköterskan som skulle sticka mig i armen. Jag frågade hur man kan se i blodet om man är laktos- och/eller glutenintolerant, och det kan man tydligen se i DNA:t. Där lärde jag mig alltså något nytt, också.

Just nu laddar frugan och jag inför kvällen. Vi ska bjuda på trerättersmiddag. Lauren, Emma och Johanna kommer hit och avnjuter kalaset (hoppas i alla fall att det blir så gott att det kan avnjutas). Och jag som alltid är redo med musik har självklart gjort i ordning en spellista inför kvällen. Specialdesignad. Jag bjuder på ett smakprov av den (se bild nedan).

No comments: