20/01/2012

20 jan






Visst är han fin? De två översta bilderna har jag tagit, och de tre undre är tagna av Victoria. Att köpa en katt är nog det bästa beslutet på väldigt länge. Jag är helt klart en husdjurs-människa. Livet är alltid en smula bättre med djur i närheten.

Det här har ingenting med Alfons att göra, men i dag när Victoria och jag strövade runt på stan så såg jag en affisch för en The Sounds-spelning. Jag reagerade inte så mycket över den, eftersom jag aldrig har varit något stort fan av The Sounds, men när jag läste närmare så såg jag att The Limousines också stod med på affischen. Och jag som hela tiden har trott att The Sounds bara turnerade med The Limos i USA! Så fel jag hade. Nu ska alltså The Limousines spela här i Linköping. Det känns så stort, på något sätt. För er som inte vet vilka det är så kan jag meddela att det är bandet som Eric Victorino startade efter att Strata hade gått i graven. Och Strata har gjort en av mina favoritskivor, nämligen Strata Presents the End of the World. Ni som har hängt med ett tag här i bloggen kanske minns hur världen var emot mig när jag försökte köpa den skivan för några år sedan. Sedan dess har jag dock lyckats införskaffa den, och den har snurrat många varv i min cd-spelare.

I alla fall: Eric Victorino kommer alltså till Linköping. Det är galet! Jag tänker gå dit och fota honom. Funderar även på att ta med min Strata-skiva och be honom signera den. Sådan är jag. Fankulturell.

No comments: