25/06/2009

june 25

Don't care about a thing today
I used to but I'm fed up
And I can hear the things you say
I wish that you would shut up

Sitter på golvet i lägenheten (golvet är det enda svala stället för tillfället) och lyssnar på Good Charlottes första, självbetitlade album. Tänker på när jag var fjorton år, ställde en bärbar cd-spelare på asfalten utanför villan och lyssnade på den här skivan medan jag åkte skateboard. Jag tyckte verkligen att den var så jävla bra. Jag tyckte verkligen att jag var så jävla cool. Inte för att jag åkte skateboard, vilket många har trott (och fortfarande tror) genom mitt relativt korta liv, utan för att jag lyssnade på den här skivan. Fem år senare, när jag har lite distans till Good Charlotte som grupp, kan jag fortfarande tycka att den här skivan är helt okej. Förmodligen mest för att jag minns hur jag kände inför alla de här låtarna. Hur det var att vara fjorton år och lägga alla sina pengar på utländska tidningar och band-tröjor. Hur det var att vara fjorton år och tycka att de enda i hela världen som verkligen förstod en var sådana som sjöng: "Let me go have some fun / Well my decision sucks to you / But I'm still young".

1 comment:

Jessica said...

Jag skulle lätt kunna ha skrivit det där.