03/02/2010

feb 3

Jag hade tänkt kalla dem för Anna och Gilbert. Målarna som är här. Tidigare har Gilbert varit själv här och pysslat. Spacklat, sandpapprat och haft sig. Men i dag är det allvar. Tapeter ska upp. Därför tog Gilbert med sig Anna. Som inte heter Anna. Hon heter nämligen Josefine, fick jag precis höra. Varken Victoria eller jag vet vilket Gilberts riktiga namn är, så han får heta Gilbert även i fortsättningen. Och om ni är nyfikna så blir det rött i sovrummet och ljusbeigt med mönster i hallen.

Gilbert: Josefine!?
Josefine: Ja?
G: Vad har du för radiokanal på?
J: East FM!
G: Jävla musik!

För er som inte är östgötar kan jag berätta att East FM är en radiokanal med r'n'b-inriktning. Typ The Voice. Gilbert föredrar Rix FM, har jag märkt.


1 comment:

Jessica said...

Härliga bilder. Mysiga.