02/07/2014

2 juli






















Jag rotade runt i ytterfacket på min ryggsäck. Letade efter ett litet kort där det står vilka bläckpatroner som passar vår skrivare. Kom på att jag förmodligen har lagt kortet i min gamla plånbok, bara för att det inte ska ramla ut eller så. Jag öppnade plånboken som jag aldrig använder. Den bara ligger där i väskan av någon oförklarlig anledning. I plånboken hittade jag två femhundralappar. TVÅ femhundralappar. Tusen pengar! Rubriken lyder alltså: "Arbetslös hittade gömda pengar". Varför har jag hela tiden haft dessa pengar i plånboken? Varför har jag över huvud taget ens tusen kronor i lösa pengar? Varför har jag glömt bort pengarna? Spelar ju mindre roll nu. Blev så lycklig över detta fynd.

I plånboken hittade jag även några ytterst rimliga bilder: en på mig, en på Therése, en på Bob Hansson och en på Laleh (den sistnämnda med bildtexten "Laleh har gjort det igen"; exakt vad Laleh har gjort igen är dock högst oklart). Frågor på det?

No comments: