25/01/2017

25 jan

Obegripligheter del 26:
Det är strax efter lunchtid. Jag och två kollegor sitter i arbetsrummet. Alla grejar med sitt. Eftersom det under dagen hade spridits på nätet att Céline Dion kommer till Sverige i sommar sökte jag upp My Heart Will Go On på YouTube och spelade den på högsta volym. Sedan sa jag:

- Céline Dion skulle kunna vara Jennifer Anistons mamma! De är ju jättelika!

Ett par googlingar senare får jag klart för mig att detta inte alls hade varit möjligt i ett parallellt universum. Céline Dion är nämligen endast ett år äldre än Jennifer Aniston.

Ett år. !!!!!!!!!!!

HUR är detta möjligt?! Ja, ni som har hängt med ett tag märker att jag på bara ett års tid har glömt bort att Céline Dion inte är en sextioplussare. Som vanligt. Det här med hennes ålder är verkligen en evig obegriplighet, i min värld. 

Men kolla liksom:










Näe, hörrni. Jag börjar bli ordentligt övertygad om att det här med Céline Dions ålder är en konspiration. Och jag ser på konspirationen med lika bistert skeptisk uppsyn som Céline på bilden ovan.



































Annan upptäckt från dagen: man (man = folk på internet) känner inte till Mariah Careys exakta födelseår. Kolla själva på Wikipedia. Vid upptäckten av detta såg jag ut exakt som Jennifer på bilden där uppe.

No comments: