23/12/2006

dec 23

En dag kvar till julafton. Jag fattar inte varför jag håller någon slags nedräkning - jag längtar inte ens. Men det är väl en gammal vana, eller nåt.

Idag hjälptes hela familjen åt att städa och vips sa det så var det rent och fint. Sedan fikade vi och efter det gick jag, pappa, Therése och Scilla ner på stan för att köpa en julklapp åt Stoffe. När vi hade hittat lämpliga föremål köpte jag film till min systemkamera. Min digitalare är inne på lagning så jag är tvungen att använda den andra ett tag. Inte för att den är sämre, tvärtom. Men den är ju dyrare i drift, så att säga.

Jag bestämde mig för att ta tag i psykologi-pluggandet och började läsa igenom kapitlet Utvecklingspsykologi. Jag fattade typ ingenting. Jävla prov. Läste Giftorm istället.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Klädde granen också. Scilla slickade på alla julklappar så på vissa till/från-lappar ser man inte vad det står, HAHA!

Citat:
"Nu har vi bara kulor och halmprylar i granen." - Therése
"Ja, och glitter." - Jag
"Neeeej, inte glitter!" - Therése
"HerreGUD, vi måste ha glitter i granen!" - Jag
Men eftersom jag är liten och minst i familjen blev det såklart inget glitter.

"Oj, vad det lutar." - Therése
"Det är det lutande tornet i Pisa." - Jag
"Jahaaa..." - Therése, HAHA!

No comments: