24/12/2006

dec 24

"Det här är det vackraste som finns." - Pappa när han hörde Jussi Björlings O Helga Natt

"Det är det värsta på hela året. Hur man än gör så bossar det över och så får man risgryn och mjölk över hela spisen." - Mamma om att koka risgrynsgröt
"Men ska vi köpa istället, då?" - Therése
"Va? Nej! Det här gör jag varje år!" - Ibland undrar man verkligen varför vi människor håller så hårt på traditionerna

"Undrar vart Scilla har gjort av sin scarf, jag hängde den där nere på räcket förut." - Therése
"Va? Var det Scilla som hade haft den? Min röda Gant-scarf som jag har letat efter jättelänge?" - Mamma blev lite halvt förtvivlad
"Ja, hon hade den igår när vi var ute och gick." - Therése

"Jag har rört om lite i gröten." - Pappa till mamma när hon kom in i köket igen efter att ha pratat i telefon. Till och med jag visste faktiskt att man absolut inte ska röra om i risgrynsgröten. Mamma brast ut i ännu ett "VA?!" och sprang fram för att rädda lunchen.

"Men har ni sett hur tjock [namn här] har blivit, eller?" - Therése om en person (nämner inga namn för säkerhets skull)
"Ja, hon har nog blivit lite tjock. Jag känner det här." - Pappa började känna på Scillas överfett
"Nej, inte Scilla. Jag pratar om [namn här]." - Therése, HAHAHAHHAAH så jävla kul
"Det här blir bara värre och värre tycker jag." - Mamma sammanfattar vår goddag yxskaft-familj

1 comment:

B. said...

"Va? Nej! Det här gör jag varje år!"

Hahaa! Mm, så är det! Alla dumma jäkla traditioner... ^^ Oh man.