08/07/2008

jul 8

Ni gillar ju mig. Kommer hit regelbundet. Jag räknar er. Jag ler. Jag müser. Jag har ont i huvudet. Semikolon alternativt tabb inte på grund av er. På grund av okänd anledning. Nu är mitt snabbaste 75 km/h. Eller om det var 80. Råkade överstiga hastighetsbegränsningen. Dåligt. Ska inte göra det igen. Har även kommit till femte växeln. Fler än så har inte pappa i sin bil. Femte är min högsta. 75 eller 80 är mitt snabbaste. "Det är min bästa korv!" - Max för några år sedan. Jag saknar mina kusiner. Jag saknar Karlshamn. Har prestationsångest över minst två saker. Kom härom natten till insikt med att jag är en sådan som är rädd för att göra fel. Jag är det. Har säkert alltid varit det. Om inte annat lärde jag mig själv, för många år sedan, att bli en sådan. Det är tragiskt. Ska definitivt lära mina barn att inte vara rädda för att göra fel. Det är jättejobbigt att vara det. Och med rädslan för det nämnda kommer prestationsångest, vilket jag ständigt har. Inte heller kul. Måste bli en bättre människa. Helst snart.

3 comments:

SCUQ said...

hej bea, jag blir glad av att prata med dig. bjud mig på kaffe inom en snar framtid.

SCUQ said...

det låter ju awesome, ska vi höras på söndag kanske?:)

Anonymous said...

Det är en fluga som surrar i mitt öra nu när jag sitter på jobbet och väntar på att få gå iväg till en penchis. Jag kommer förmodligen få psykbryt snart, om inte den där förbannade flugan försvinner. Hursomhelst: det jag skulle säga var att om du vill ångestdämpningsfika med mig någon dag är det bara att slå en pling! Puss på dig boll!