26/08/2008

aug 26

Okej. Here we go. Typ en festival den 22-23 augusti 2008. Det är över nu. Var ni inte där så har ni missat det och var ni där kan jag inte säga annat än tack. Det var oerhört roligt! Vi har lärt oss mycket, återigen, och jag vet inte riktigt hur jag ska utvärdera det hela i bloggformat. Det finns mycket vi gjorde bättre än förra året, och det finns mycket vi kan förbättra. Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Inget är sagt om Typ en festival 2009, förutom crewets uttalade visioner och önskemål. Vi får se hur det blir.

Hur som helst, tack alla som kom dit. Tack alla som hjälpte till, även om ni tycker att ni knappt hjälpte till alls eller om ni tycker att ni var överflödiga - det var ni inte. Ni var bäst. Vi skulle inte ha kunnat göra Typ en festival utan er.

Jag vet som sagt inte vad jag ska skriva. De band jag hann se var skitbra. Det var i och för sig inte så många, eftersom jag gjorde mycket annat. Jag är lite ledsen över att jag inte hann fota mer, men så kan det vara. Skatetävlingen var sjukt kul och jag är sjukt impad av alla åkare här i stan. Tack Zunkiz. Självklart undrar man återigen (hur många gånger har vi inte ställt oss frågan nu?) vad det är för fel på Nyköping. Eller snarare nyköpingspubliken. Något måste det ju vara. Man skulle kunna ta hit Bruce Springsteen och fixa gratis inträde, folk skulle ändå inte komma. Vi vet inte varför, vi vet inte vad vi ska göra åt det, men vi ska kämpa för att även Nyköping ska bli en normal stad där folk inte klagar på att de inte finns något att göra fastän det faktiskt gör det. Det är precis det det finns.

Fler bilder finns i vår Bilddagbok. Tack och hej! (Intohimos basist på bild här intill.)

No comments: