30/08/2008

aug 30

Jag sa nej fast jag menade ja ibland säger jag ja fast jag menar nej jag säger alltid fel saker jag säger alltid rätt saker men de tolkas fel jag är otroligt bedövad i hjärtat jag satt där mitt emot och jag tänkte är det bara jag som bara tittar i en persons ena öga kan inte titta en person i båda ögonen samtidigt jag väljer automatiskt ett. Ett. Jag är så automatisk någon har ställt in mig jag har stått här länge nu måste jag bli dammad putsad städad jag är så otroligt punktlig jag älskar punkter ibland kanske dem i sig kanske allting innan. Allting efter. Du är min enda fast det finns tiotals andra jag vet inte hur jag ska sluta jag kan inte säga upp jag vill säga mer men låter dig prata jag unnar mig tystnaden och instämmandet vi bara sitter där jag instämmer jag instämmer jag instämmer och jag tänker får jag göra det här igen ska jag säga något om det hur ska jag sluta. Vi har väl varandra.

bedövad i hjärtat jag satt där

Jag gör listor över hela mitt liv jag skriver saker jag redan gjort bara för att få kryssa stryka kryssa stryka nu ska jag göra en lista över saker som kommer att göra mig till en sämre lärare än om jag inte uppfyllde detta:
- Jag har lätt för att fästa mig vid människor.

Det var egentligen den viktigaste saken jag skiter i de andra för den där punkten väger tusen gånger tyngre än alla andra tillsammans jag vill inte bli kompis med elever men jag har så lätt att fästa mig vid människor oftast kommer jag på det för sent. Jag kan inte släppa tanken. Är inte fäst vid mig själv bara andra och till dem vänder jag mig så ofta att de kanke tröttnar på mig de kanske förtränger mig jag vaknar om natten och tror att någon har förträngt mig jag vill aldrig bli bortglömd allt jag vill är att bli ihågkommen jag vaknar med tanken att jag kan bli bortglömd.

empty empty d b

2 comments:

Anonymous said...

Du skriver så grymt bra.

Anonymous said...

tack så mycket! made my day :)