05/10/2009

oct 5

Dagen började med en ILS-träff. ILS står för "Icke Lärarlett Seminarium". Sammanfattningsvis kan man säga att detta, varierat med "Självstudier", är vad lärarna skriver ut på vårt schema när de inte har råd att ha lektioner med oss på riktigt. Lärarprogrammet har dålig ekonomi. Protokoll skulle föras också, på dagens ILS. Och när en punkt är "Sammanfatta vad gruppen har diskuterat", då är det väl inte så konstigt att jag och mina gruppisar funderar över huruvida vi skulle skriva ner våra diskussioner om Idol, Broder Daniel-filmen och vem det egentligen var som hoppade av Evanescence? Det kallar jag viktiga diskussionspunkter.

Och så var det dagens seminarium. Fyra timmar schemalagd tid tog slut efter två timmar. Vi redovisade böcker för varandra. Varje grupp hade läst en bok, och presenterade denna. Ett litet ögonblick satt jag och funderade över varför vi gjorde detta. Det brukar ju finnas något slags syfte med uppgifter, ni vet. Men det är klart, folk brukar ju ha någon form av budskap när de skriver saker till allmänheten också. Något jag totalt saknar. Budskapslös. Eller, som jag föredrar att kalla det: allt jag skriver är en tolkningsfråga.

Och ni undrar så klart igen: när, när, NÄÄR?! ska Bea släppa sin totalt budskapslösa bok? Ack ja, så ni undrar, kära barn.

1 comment:

Victoria said...

du är så söt!