05/12/2009

dec 5

I morgon fyller jag hälften fyrtio. Jag har alltså kvar min unga fräschör i några ynka timmar till. Men jag kan intyga er om att jag inte kommer att bli gammal för att jag fyller system. Minns ni det där med att det gäller att glädjas åt det lilla? När jag gick hem från tentan i torsdags tog jag sats inför varje frusen vattenpöl och gled över isen med ett leende på läpparna. Jag tror, med en svag oro och möjligen en varningsklocka ringandes i huvudet, att jag kommer att göra detsamma även när jag är fyrtio. Fast i smyg. Och jag kommer att krama ihop snöbollar och kasta på lyktstolpar. Det är sådant man bara måste göra. Man måste glädjas åt det lilla.

Och det här med att blogga. Är det bara för kids? Kan man göra det även om man är lärare? I annat fall måste jag helt klart runda av om sisådär fyra år. Så njut så länge det bara går av mina inlägg i cyberspace.

1 comment:

Victoria said...

Du får INTE sluta blogga om fyra år, det är INTE bara för kids! Ne juste!