21/09/2010

21 sep

Jag har pengar igen! Och ni ba amen hallå man ba what liksom? för ni har inte hängt med i det här från början. Jag kör en snabb sammanfattning.

1) Jag bestämde mig för att byta bank.
2) Jag gick till banken, och de "startade upp" min nya internetbank, förde över mina fonder och lite annat smått och gott.
3) En vecka senare gick jag tillbaka till banken, för att de skulle avsluta det de hade påbörjat. Det vill säga fixa in mina pengar på min nya internetbank. De sa att det skulle ta en vecka.
4) En vecka senare: inga pengar. Jag snyltade på Victoria.
5) 11 dagar senare: inga pengar. Jag mailade banken och frågade varför. De sa att nu har du tillgång till dina pengar.
6) Jag loggade in i internetbanken och jajamensan visst serru klirriklirr där fanns nu mina riksdaler.

Tänka sig! Att det kan ta så lång tid för några siffror på en skärm att flyttas från ett system till ett annat. Världen kan ännu bli bättre.

No comments: