09/10/2010

9 okt

Redigerad 1 mars 2016:

En vecka sedan.
















Den första bilden har egentligen inte så mycket med det här att göra. Den föreställer mamma och pappa när de läser SN och löser Melodikrysset. Sådant gör de.

I alla fall. Förra lördagen åkte jag, Victoria, pappa och Scilla ut i skogen. Vi skulle plocka svamp. Scilla skulle väl mest lufsa runt, kanske kissa en gång eller två. Inte direkt plocka svamp. Men ändå. Vi tog bilen till pappas omtalade ställe - han utlovade mycket svamp. Gratis mat, alltså. Min kompost-påse ekade av svampbrist (några fjuttiga i botten), men jag skyllde på att jag stod för dokumentation av dagen.

När vi hade gått en stund fick Scilla ett anfall. Typ epilepsi-anfall, eller hjärnblödning, eller något. Hon är gammal och brukar få så ibland. Hon låg och skakade i flera minuter. Vi var inte så långt ifrån bilen, men Scilla är ju en ganska så stor hund så man bär henne inte utan ansträngning, om man säger så.

Det löste sig till slut. Scilla lyckades resa sig efter en stund, och kunde halvkrypa/vingla bort till bilen. Sedan fick hon vila resten av dagen. Så det slutade ju helt okej, liksom. Victoria och jag har för övrigt asabasamycket svamp i frysen nu.

No comments: