31/12/2010

31 dec


Det släpptes många skivor år 2010. Precis som alla andra år. Några skivor glömmer man så fort sista spåret har sagt sitt, medan andra skivor etsar sig fast. En skiva som släpptes i år har kommit att bli en av de bästa skivorna jag har hört i hela mitt liv. Detta insåg jag redan första gången jag lyssnade igenom albumet, vilket var i början av året. Redan då visste jag att jag skulle utse detta album till årets skiva. Bandet heter Pianos Become The Teeth och skivan heter Old Pride. Det är ett fulländat album. Och sångaren låter brutalt sorgsen. Det låter som att han ska börja gråta. Det är våldsamt fint, tycker jag.

(På andra plats kommer Badly Drawn Boys It's What I'm Thinking (Part One: Photographing Snowflakes). Det är en fantastisk skiva, men inte så perfekt som Old Pride. Bilden ovan har för övrigt någon som kallar sig meganelyse photography tagit. Snygg, va?)

1 comment:

Victoria said...

älskobert, du är det bästa som har hänt, i år igen!älskar dig<3