13/08/2013

13 aug

Det har hänt en del de senaste dagarna:

1) Jag beställde en calzone när vi köpte pizza. Jag har alltså aldrig ätit en calzone i hela mitt liv, så vitt jag vet. Det var gott, men inte lika gott som hawaii.

2) Åkte Swebus till Nyköping i går, och det första jag såg när bussen svängde in i stan var en kille som stod och kissade i en buske vid Teaterparken. Han hade en ölburk instoppad i shortsfickan. Såg sedan många liknande människor under eftermiddagen i Nyköping, tror faktiskt inte att jag har sett så många märkligheter på flera månader. Och då var jag ändå bara i Nyköping i ungefär fyra timmar. Såg förresten även en hemlös man med en Famous Stars and Straps-hoodie. Ganska otippat.

3) Lät Becca klippa av mig håret. Japp, ni läste rätt. Wild and crazy, helt enkelt. Så här såg min lurviga kalufs ut innan:























Och så här ser jag ut nu:













































Becca har sett fram emot denna klippning så länge, så hon tyckte att det var hur kul som helst. Victoria hade nog också ganska roligt, eftersom hon satt och tittade på. Själv tyckte jag mest att jag såg rolig ut. Tycker nog fortfarande. Men jag lär ju vänja mig efter några veckor.

För övrigt har jag nu anmält mina två exjobb till opponeringen i september. Så nu gäller det bara att skriva klart dem så fort som möjligt.

No comments: