31/08/2014

31 aug

Vilken toppenhelg! I går tog jag och Victoria med oss kaffe och mackor till en skog i Älvsjö. Där härjade vi runt i några timmar. Så här kunde det se ut:
































Jag: "Ta en bild på mig när jag kör!"
Victoria: "Okej… men eh... vad kör du?"

Ni fattar. Jag skuttade runt som ett galet barn och Victoria var hänförd. Typ.

I dag var det gratis inträde på Skansen för alla Coop-medlemmar, och det ville vi ju för allt i världen inte missa. En möjlighet att se våra Skansen-kompisar? Gratis? Vi kommer! Sagt och gjort promenerade vi ut till Djurgården för att titta till hur våra polare björnarna, vargarna, älgarna och lodjuren mår. Dagens bästa Skansen-händelser var föjande: 1) När en av rävarna i björnburen försökte hitta en bra möjlighet att smita förbi björnen fram till en kötthög, men björnen jagade iväg räven gång på gång. 2) När ett litet barn satte sig på en sten, varpå en ekorre hoppade fram och satte sig i knäet på henne.

Nu är det söndagskväll, Victoria har gått iväg för att jobba natt och själv ska jag ta mig en kopp kaffe. Förmodligen läsa. I morgon ska jag återigen umgås med kidsen i "min" mysiga klass. Ser fram emot det!

No comments: