24/02/2015

24 feb
























För några veckor sedan började jag tänka att Abba-museet kanske är värt ett besök. Det kan ju inte precis vara ett tråkigt museum om det handlar om musik och folk som har roliga kläder. I dag surfade jag därför in på museets hemsida för att se vad ett besök kostar. Sedan bestämde jag mig för att inte gå dit. Inträdet ligger nämligen på tvåhundra pix. TVÅHUNDRA. För ett MUSEUM. Inte ens ett stort museum, som typ Naturhistoriska. Inte ens ett museum om en massa svensk musik, utan om en enda grupp. TVÅHUNDRA. KRONOR. Det är liksom lika mycket som det kostar att se vissa band live. Och då sparar jag hellre min tvåhundralapp (hade det här varit framtiden hade det faktiskt varit ett accepterat ord) till just en konsert. Till exempel så spelar Beatrice Eli på Debaser i mars, och det kostar just tvåhundra kronor. Henne vill jag ju se igen. Då prioriterar jag alltså bort Abbas platåskor och utsvängda byxor så länge.

No comments: