03/04/2015

3 april

Kommer ni ihåg för aaaaaslänge sedan när jag var i Karlshamn och hälsade på? Okej, typ några veckor sedan. Men ändå. Jag tog i alla fall lite bilder där. Husporr, kan vi främst kalla det. Jag travade nämligen runt i Karlshamn city (*lolZ*) och fotade en massa hus. På senare år har jag utvecklat något slags förkärlek till just fina hus/byggnader/whatever och kan titta på sådant i timmar. Vad beror detta på? Ingen aning. Skit samma, förresten. Här kommer bilderna, ba:


Det var här jag tillbringade min vecka i Karlshamn. Hos min ena moster och hennes familj. 


På den här gatan bodde fiskarna (alltså ej fiskar utan folk som är ute och fiskar. Ni fattar) back in the days. Ja, jag googlade lite på Karlshamns historia. Hade ju ganska lite att göra om dagarna. Tyvärr har Karlshamns industriområde en tendens att smutsa ner många bilder med sin närvaro.


Fast åt andra hållet såg gatan helt okej ut.



Karl-Oskar och Kristina på avstånd.




Hotell Hoppet, känt från Mobergs Utvandrarna.


Det här är tydligen ett av husen som Alice Tegnér växte upp i.


Jaha, den här bilden blev ju lite sned. Men ni tar ju del av min blogg helt gratis så vad har ni att klaga på, egentligen.




Kolla fönstrena! Älskar sådant här! Stod i kanske sju minuter och tittade på huset. Tyvärr inrymmer huset en förskola, så jag kan ha sett lite peddig ut när jag stod där och glodde från andra sidan gatan.





Karlshamns fulsida. Industrierna. Som för övrigt bidrar med en härlig doft av sopor när vinden ligger på.




I det här huset sägs det att självaste sockerbagaren från Alice Tegnérs visa bodde.

Avslutar detta bildkalas med en bild av Max som läser tidningen. 

No comments: