25/12/2015

25 dec

Tjugofemte december. Veckor sedan jag senast skrev här. Just nu sitter jag i vardagsrumssoffan och lyssnar på Deportees (Islands & Shores-plattan). Det var, som bekant, julafton i går. Victoria och jag tillbringade aftonen i Nyköping hos hennes farmor och farfar samt Victorias pappa och farbror. Som alltid blev det en dag med mycket mat och inomhusvistelse. Sent på kvällen åkte vi hem till Stockholm igen.

Egentligen känns det mer som julafton i dag. Victoria och jag har nämligen inte givit varandra julklappar än, utan tänkte göra det i kväll. Men först ska vi nu på förmiddagen ge oss ut på en långpromenad. Troligtvis ska vi vandra runt på gatorna inne i stan; det lär ju vara hyfsat lugnt och trevligt så här på juldagen. Sedan ska vi laga coq au vin och försöka lista ut vad den andra har slagit in i paketen. En dag utan större planer - helt i min smak.

No comments: