25/12/2008

dec 25

"Det är inte så gott, men det är skönt. Det pyser ju i munnen." - Max om julmust

Alla tycker att det är så himla knasigt att jag inte tycker om julmust. Lite som att jag inte tycker om paprika. Nu är julafton i alla fall över. Min läpp är delvis täckt av torkat blod, för jag råkade riva bort skinn när vi tittade på Hipp Hipp förut. Det var synd. Det finns liksom en poäng med att ha skinn på läppen, men jag bara river bort det. Den här dagen på året brukar vi ha engelsk julmiddag, men eftersom våra engelska julmiddag-vänner är i det stora Amerikat ska vi inte äta kalkon utan något annat dött djur i stället. Kusinernas farmor och farfar kommer hit och knaprar med oss. Det blir nog trevligt. Nu hinner jag inte blogga särskilt mycket mer, har lovat att spela labyrintspelet med Max och Malin. Hej svej.

No comments: