25/12/2008

dec 25

"När jag är utomlands, då brukar jag döpa toaletter jag går på. Gun heter många." - Max

"Brukar du ta bägare eller strut?" - mitt i ett samtal om något helt annat kommer Max på en så kallad personlig fråga.

Max klämmer på min vänstra biceps (heter det bicep eller biceps när det bara är en?).
"Jag skulle bara se om du var gravid."

"Är det tecknat då? Är det inte såhär animaliserat eller vad det heter?"
- mamma blandar ihop djur och grafik en aning, mitt i Kalle Anka-time.

Återigen är klockan ungefär tjugotre när jag bloggar. Precis som i går, alltså. Jag vet egentligen inte vad jag ska blogga om just nu. Trodde nog att jag hade mer på hjärtat än vad jag egentligen har, när det kommer till den berömda kritan. Max och Malin har varit ovanligt fnissiga hela kvällen; jag tror att de fick i sig för mycket rödvinssås till middagen. "Jag vill ha mer av allt och extra mycket sås! MER SÅS!" Till slut var jag tvungen att göra något drastiskt, eftersom de blev så störiga, så jag protesterade genom att sätta mig i en fåtölj och läsa en bok. Till slut nästan bönade och bad de om att jag skulle umgås med dem igen. Jag vann med 4-2 mot Max i NHL 09. Jävlar, vad bra jag var i den matchen. Ni skulle ha sett.

No comments: