03/04/2009

april 3


För ett tag sedan fick jag en förfrågan, via sms, av min mosters man Bosse om jag ville ha några fler Neil Young-skivor. Bosse är det största Neil Young-fanet jag vet. På sin 50-årsfest hade han ställt upp en projektor som på väggen spelade en live-dvd med Young hela festen lång. Hur som haver så tackade jag givetvis ja till Bosses förfrågan, och väntade mig få kanske två skivor i brevinkastet. Jag fick tio. Tio skivor Neil Young-historia. Bosse kallar det sitt Neil Young-projekt. Med de tio skivorna fick jag ett slags booklet, i vilken det finns ett slags introduktion till hela upplevelsen med alla de här skivorna. I slutet av introduktionen står det:

Till sist: fyra versioner av Like a Hurricane, och ibland 14 minuter lång, är sånt man måste stå ut med i Neil Youngs värld. Välkommen.

Så om ni undrar vad jag gör framöver, så studerar jag musikhistoria.

1 comment:

Victoria said...

coolt;)