28/04/2010

april 28

Jag har fått höra att jag borde blogga lite. Det var ett tag sedan sist. Jo, det var ju det. Vad har jag pysslat med de senaste dagarna? Jag har haft föreläsningar och seminarier. Och lite har jag planerat fyraveckors-VFU:n som är på gång. Den börjar nästa vecka. Jag och Amar (min klasskompis) kommer att hålla sju lektioner om textanalys av låttexter. Det blir kul! Jag tycker i alla fall att vi har förberett oss riktigt bra och fixat ett bra arbetsområde.

I morse vid åttasnåret plingade två målare på dörren. Vi släppte in dem och de började genast spackla och måla tak och tejpa lister. Efter ungefär en timme meddelade att de var klara för dagen och återkommer i morgon. Vi lämnades med två tapetkataloger och uppdraget att välja vilken tapet vi vill ha i vardagsrummet. Vi har bestämt oss för en vit, lite smårandig tapet. Det blir säkert fint. Vad som helst är ju bättre än blått med små snurror i plus en bård med några slags halvsmutsiga vågor i. Tycker jag.

1 comment:

Victoria said...

ja, du har fått "höra" detta från mig;)pussis