27/06/2012

27 juni


I morgon ska jag äntligen se Benjamin Francis Leftwich göra sin grej rakt framför ögonen på mig. Jag och Karolina ska gå och se honom i Stockholm. Han spelar gratis. Varför vet jag inte. Take all my money, liksom. Skulle lätt ha betalat någon hundralapp för nöjet att få se honom köra lite låtar. Men men. För en fattig, jobblös student så passar det ju ypperligt! Och då kan jag lägga desto mer pengar på att köpa Benjamins skiva efter spelningen. Hoppas att han har med sig någon EP att sälja, också.

Apropå fattigdom så blev jag lycklig i förmiddags när jag för ovanlighetens skull hittade en billig sista minuten-biljett hos SJ. I normala fall skulle det ha kostat runt 300 pix att ta tåget till Stockholm, men jag lyckades få tag i en biljett för 150. Sjukt bra! Vi får se om jag tar tåget hem också, eller om det blir buss. Ska i alla fall sova hos Therése och Stoffe från i morgon till fredag. Har inte sett deras nya lägenhet än, heller, så det blir ju också en upplevelse. Mamma säger i alla fall att det är en upplevelse, med tanke på att det är typ den minsta tvåan man någonsin har skådat i modern tid. Jag är mest spänd på Svenskt Tenn-tapeten som tydligen har satts upp i klädkammaren. 

Om jag inte hinner höra av mig med Benjamin-bilder och så vidare innan helgen så är det för att jag och Victoria ska på något slags släktträff i Katrineholm. På lördag. Victorias släkt. Kommer hem från det på söndag, så hör väl av mig efter det.

No comments: