04/06/2012

4 juni

Varning till alla bloggläsande syltisar! (Ni som gillar sylt och marmelad, alltså.) Ekologisk sylt/marmelad/mos kan MÖGLA! Gissa om jag blev förvånad i dag, när jag hade gjort mig en härlig (eh) portion gröt till lunch och skulle toppa hela kalaset med en klick äppelmos eller två - bara för att upptäcka att moset hade möglat i sin burk! Icas ekologiska äppelmos, var det. Mina e-medelsproppade syltar/marmelader/mosburkar har aldrig möglat, och då kan de ha stått i kylen i ett år eller så. Nä, fy bövelen. Det var ingen bra nyhet för en fattig student. Här försöker man vara duktig och köpa det ekologiska alternativet, och så möglar skiten. Hade bara ätit av det moset en enda gång innan, så burken var nästan full. Fick slänga allt. Och det blev ju inte så himla miljövänligt, kan man säga. Nej, från och med nu ska jag endast köpa sylt/marmelad/mos med e-medel. Sådana där grejer ska ju hålla länge i kylen, jag äter väl inte sylt varje dag, heller. Vad tror Ica, liksom?

Apropå fattig student ska jag äta gratis middag i kväll. Med hjälp av iPhonen kunde jag härom dagen hämta ut en sådan där färdigrätt från Felix på Hemköp, utan att betala något. Visst, färdigrätter är väl inte det nyttigaste man kan stoppa i sig, men den var ju gratis! Har man inget jobb så stoppar man i sig allt som är gratis. Och i onsdags åt jag ju gratis på Harrys, som sagt. En hamburgare med pommes som i och för sig inte var hejdundrande god, but still.

I går, tror jag att det var, så berättade Victoria att Blondinbella har köpt en hundvalp. Jag låtsades vara oberörd men nu när Victoria är på jobbet kunde jag så klart inte hejda mitt valpsug utan rusade in på Blondinbellas blogg för att skåda alla valpbilder. Tyvärr (eller vad man ska säga) så har hon köpt en mops (har ni hört en mops andas någon gång? De låter som grisar), men det är ju fortfarande en valp. I stort sett alla valpar är söta. Därför tittade jag noggrant på varje bild som Blondinbella hade lagt upp i bloggen. Oj, oj, oj. Mitt hjärta går snart sönder för att jag så gärna vill ha en hund. Men här ska det självklart inte köpas någon mops, utan en flatcoated retriever. Världens finaste hundar! (Se nedan för bevis.)








Ja, ni ser ju själva. Vill ha en sådan liten kompis in the future. Som tur är har jag i alla fall en flattis-hund att gå ut med ibland, under sommaren och hösten. Det bor nämligen en tjej här i närheten som har en sådan, och den hunden ska jag ta hand om lite nu och då. Jippi!

Förslag till namn på min kommande flattis-hund: Svea, Jussi, Sune, Seja... Nä, vet faktiskt inte vad den ska heta. Hade lätt valt Jussi om det skulle vara en kille, men det ska det ju inte. En hona ska det vara! Lite synd med tanke på att namnet Jussi då inte kommer till användning. Får väl köpa en till katt och döpa den till det (är dock osäker på om Victoria godkänner namnförslaget).

3 comments:

Johanna said...

Hej! Jag undrar om du skulle kunna skicka mig din mailadress? Jag har en inbjudan jag vill ge dig!
Hälsningar Johanna

Johanna said...

Hej!

Jag bad om din emailadress för ett tag sedan, ville bjuda in dig till det här bloggminglet!

http://www.ingelaljungevent.se/index.php?option=com_content&view=article&id=35%3Abloggmingel&catid=2%3Aaktuellt&Itemid=6

Hälsningar
Johanna Arogén

bea said...

Hej! Tack för inbjudan, men bor tyvärr inte i Nyköping och har inga planer på att åka dit på ett tag. :)
//Bea