14/08/2012

14 aug

Skrev nyss "14 maj" som rubrik, i stället för "14 aug". Är både dag- och månadsvild, tydligen. Hur som  helst: i dag ska Victoria och jag på utflykt med mamma och pappa! Tisdagsmüs på hög nivå. Vet inte exakt vilka turistmål som väntar oss, men pappa nämnde Vreta kloster och Bergs slussar. Vad som helst blir kul. Det bästa med utflykt är ju ändå att fika utomhus, så själva målet spelar inte så står roll.

I går eftermiddag, när Victoria kom hem från jobbet, så sa hon att hon inte orkade laga middag. Det slutade med att vi gick ner på stan och åt i stället. Gott! Vardagslyx är det bästa. Tyvärr har inte Linköping något megastort utbud av varierade restauranger (det är mest hamburgare, känns det som). Till slut hamnade vi på något som heter Gula huset (ligger i ett gult hus - surprise!). Victoria åt plankstek och jag åt grillade kycklingspett med pommes. Lite godare än frittata, som vi hade tänkt äta hemma.

De senaste dagarna har jag hur som helst mestadels tillbringat genom att spela in elgitarr och lärt mig mer om Logic Pro 9. Älskar verkligen människan/människorna som uppfann YouTube. Utan YouTube skulle jag typ inte ha lärt mig någonting om en massa viktiga saker. När jag blir lärare ska jag uppmana alla elever om att suga i sig en massa kunskap från YouTube. Finns många riktigt pedagogiska människor som laddar upp grejer där. Utan YouTube hade jag till exempel (antagligen) ännu inte lärt mig hur man strängar om en gitarr. Bara en sådan sak.

No comments: