18/05/2014

18 maj

Mitten av maj. Mina vardagar består av jobb. Mina kvällar och helger består av nationella prov. Bedömning. Gula post-it-lappar där jag vill be någon kollega ta en titt. Det har gått åt väldigt många lappar.

Det har hänt några roliga saker också. Jag har nämligen varit på två spelningar. För en vecka sedan var jag och Victoria på Klubben och såg NOFX med support av Atlas Losing Grip. Helt galet att se NOFX live efter alla dessa år.






























Det här var alltså förbandet - Atlas Losing Grip. Inte lika cleana som Rodrigos gamla band Satanic Surfers, men några helt okej låtar fanns det helt klart.






























NOFX! Som vanligt får ni ha överseende med den usla bildkvallen. I blame the systemkameraförbud.

Sedan blev det tisdag och då stack jag till Debaser Medis för att se Alkaline Trio och Bayside. Bayside! Hur sjukt är det inte att Bayside äntligen kom till Sverige? Typ årets händelse (när året är slut kommer antagligen Bayside och Taking Back Sunday att vara årets händelser för mig).






























Så här ser de alltså ut - Bayside. Energisk spelning.































Efter Bayside klev Alkaline Trio upp på scenen och det var ju inte fy skam, det heller. Otroligt bra publikinsats. Jag tror att det här var Alkalines första Sverigeturné någonsin. Det märktes i alla fall att de inbitna fansen hade väntat vrållänge. Den enda som såg ut att ha tråkigt var egentligen kvinnan som satt på en stol snett bakom scenen. Jag antar att hon var någon av bandmedlemmarnas fruga. Hon hade väl hört ackorden live några gånger förut, kan tänkas. Hon tuggade i alla fall på sitt tuggummi, tittade ibland ner på sin telefon och såg skrämmande likgiltig ut. Men alla är vi ju olika.

I fredags hade Victoria och jag tänkt gå till Landet för att se Hajen (Idiot Wind). Så visade det sig under eftermiddagen att just Hajen var avbokad och ersatt av några andra förmågor. Tråkigt. Det var ju henne vi ville lyssna på. I och för sig var vi ändå väldigt trötta, och kunde inte direkt klaga på att vi fick en tacokväll i soffan i stället. Nu i veckan som kommer spelar Laleh på Grönan, det ska jag så klart se. På fredag spelar Tiger Bell på något Debaser-ställe, vi får se om det blir ett besök där också.

No comments: