25/05/2014

25 maj



Det var torsdag. Jag och Anna-Maria tog spårvagnen ut till Grönan för att se Laleh. Eftersom jag är mitt uppe i min nationella prov-helg så har jag inte tid att skriva så mycket. Det blir lite bilder och korta kommentarer till det, i stället. På bilden ovan, till exempel, ser ni lite diverse människor i publiken. Jag körde freelensing en del, för det vill jag bli bättre på.


A-M!


En bild på själva Laleh kan ju vara på sin plats, också. För detta ändamål var dock inte mitt 50 mm ultimat. Men ni fattar ju. Där är hon. Hon sjunger. Som sig bör.


En av de bästa sakerna på hela kvällen var den här vakten som stod framför scenen. Han var så mysig, för han verkade gilla Laleh och hela stämningen. Ibland sjöng han med, lite smygande. Mimade lite försynt, liksom. "Vi ska ta över världen…" formade hans läppar och ofta tittade han ut över publiken och log varmt. Det är något med Laleh och glädjen som sprids.


Efter spelningen var vi på väg mot utgången när vi såg merchen. A-M spanade in vinylerna och ville slå till på en. Vi ställde oss i kön. Jag tyckte att det var en väldigt lång merch-kö för att vara Laleh, vilket jag också påpekade för A-M. Då upplyste hon mig om att Laleh själv skulle komma och signera saker, för hon hade sett Laleh komma till det lilla tältet. Det hade jag helt missat. 


Efter en stund kom vi i alla fall fram till Laleh.


Här signerar Laleh vinylen som A-M köpte.


Så här blev det. Först en Laleh-autograf. Sedan står det "Det är vi som bestämmer!" Därefter står det "Coolaste ???" Frågetecknena innebär att varken jag eller A-M lyckades tyda vad Laleh skrev. Men någonting med "coolaste" står det. Det sista ordet får förbli en evig gåta. Vilket i och för sig är lite symboliskt med tanke på att Laleh själv är lite mystisk av sig.























Vad kom då det där med "coolaste" från? Jo, det var så att när jag och A-M var framme hos Laleh var hennes första spontana reaktion: "Oj, ni ser så coola ut!" Då sa jag: "Det är för att vi är coola!" varpå Laleh skrattade. Efter att hon hade signerat A-M:s skiva bad vi Lalehs kille ta en bild på oss. Visst ser vi lyckliga ut ihop?

No comments: