21/06/2014

21 juni

Jag har semester. Eller är mellan två jobb. Eller är arbetslös. Eller något i den stilen. Spelar väl egentligen inte så stor roll. Mitt vikariat på gymnasieskolan i Nacka tog slut i tisdags, och nu sitter jag alltså här. I soffan. Lyssnar på nya band. Min ledighet inleddes med en riktig dunderförkylning. Den smög sig på dagen efter kent-konserten (som jag ska blogga om senare). Nu är förkylningen inne på sin sjätte dag och den börjar äntligen avta.

Herregud, vilka korta meningar jag skriver i dag.

Midsommarfirandet blev så här: jag vaknade med min vrålförkylning. Åt frukost, varpå jag fick världens magkatarr och blev liggande i sängen under förmiddagen. Victoria bakade cheesecake så länge. Sedan åkte hon och handlade middag, medan jag dammsög lägenheten. Minns inte exakt vad vi gjorde på eftermiddagen. Vi kollade lite på Netflix, i alla fall. Jag hade en stor hög med snytpapper nedanför min plats i soffan. Sedan käkade vi middag, efterrätt och kollade matchen mellan Schweiz och Frankrike. Otroligt bra tv-underhållning, särskilt med tanke på att vi hejade på Frankrike.

Just det, jag ringde pappa i går. "Hörde du att jag ramlade ihop i förra veckan och hamnade på sjukan?" frågade han. Eh, näääeee?! Där har ni the story of my life: jag är yngst i familjen och får därmed veta allting sist. Som tur är mår pappa bra nu. Han hade blivit kallsvettig, svimmat, vaknat upp, ringt sjukvårdsupplysningen och fått en ambulans skickad. På sjukhuset kunde de inte lista ut vad som hade hänt, så nu får pappa helt enkelt bara ta det lite lugnare med takstädandet, gräsklippandet och allt vad han hade hållit på med.

No comments: