19/12/2014

19 dec

Det här med att blogga regelbundet. Det tycks svårare och svårare, och kanske framför allt mer och mer oviktigt. Men här kommer i alla fall lite mobilbilder som kanske delvis kan sammanfatta den senaste tiden:

Fikade med Lauren och Karolina på Vetekatten en helg.

Köpte en ny telefon och en iPad.

Upptäckte glädjen i att ha Photo Booth på en iPad.



Såg Moose Blood och Balance and Composure spela sina låtar i en källare i Hornstull. Fantastiskt.


Har några gånger förgyllt hösten med Stand Up Yours standup-kvällar på Södra teatern.

Shoegaze-/punkgaze (vilket man nu föredrar)-bandet Nothing levererade på Lava en kväll i november.


Alfons-gos!

Afternoon Tea på Görvälns slott (låt ej slottets namn förvirra dig - det ligger i Sverige! Shocking, jag vet. Skulle ju lika gärna kunna vara ett namn från... Nederländerna, typ).

Like Torches, förband till.... *trumvirvel*...

TAKING BACK SUNDAY! Helt otrolig konsert. Mer om den och fler bilder finns i min musikblogg. Oförglömlig kväll.

Sedan tog jag och Victoria äntligen tag i det här med att fixa vita golv i lägenheten. Och med "fixa" menar jag ringa in en hantverkare som fixar. Så här såg ett av rummen ut innan.

... och så här snyggt blev det!

Bor man vid Telefonplan måste man ändå käka middag på Svenska hamburgerköket ibland.

Kom till jobbet en torsdagsmorgon och möttes av detta. 


Jag fyllde 25!

Sedan kom tyvärr dagen då jag var tvungen att sluta på skolan där jag har jobbat hela terminen. Jag var klasslärare för tjugosex ljuuuvliga åttaåringar hela hösten, eftersom deras ordinarie lärare var sjukskriven. En av presenterna jag fick när jag slutade var ett stort kuvert med brev från alla barn. 

Där har ni den i stora drag. Den senare delen av min höst. Och om det nu skulle vara någon som tänker ungefär "men herreGUD vad roligt det verkar vara att följa Bea på Instagram", ja då är det ju bara att lägga till mig. @keabarlsson, helt enkelt.

No comments: