07/12/2014

7 dec

Hade en så bra födelsedag i går! Den började med att Victoria gjorde sconesfrukost till mig. Efter långfrullen gick vi ut på promenad. Vi hittade en rolig ny runda. Från Telefonplan gick vi mot Liljeholmen och så Liljeholmsbron över till Hornstull. Därefter Västerbron över till Kungsholmen. Därifrån sneddade vi upp mot Essingeleden och följde alla broar över till Gröndal. Sedan genom Gröndal upp genom Aspudden och hem till Telefonplan igen. När vi kom hem la vi oss i sängen för att vila, vilket så klart slutade med att vi somnade.

När vi hade vaknat började vi göra oss i ordning för kvällens middag. Pappa och Anette hämtade oss här hemma vid sjutiden, och sedan åkte vi till Sjöstan. Jag hade valt ut pappas gamla stammisställe "italienaren" (restaurangen har så klart ett namn, men italienaren låter mycket trevligare) till min födelsedagsmiddag. Therése och Stoffe kom också dit och så åt vi en massa god mat. När pappa och Anette åkte hem gick vi andra hem till Therése och Stoffe en stund. Lugn och skön födelsedag. Perfekt för mig!






























Några av mina presenter: en kokbok, presentkort på Bengans, en Pantone-mugg, Annika Norlins bok. Jag fick även pengar. Och - av Victoria (förutom muggen) - en resa till Köpenhamn! Woho! På nyårsdagens morgon tar vi tåget dit. Bästa presenten!

I dag kom Karolina och Emelie hem till oss och fikade. Emelie var på besök från Norrköping och vi lyckades styra upp denna lilla söndagsdejt innan hon tog bussen hem igen. Jätteroligt! Vi käkade en massa lussebullar och kakor.

Sammanfattning: det var helt okej att fylla 25. Trots allt. Förutom en stilla undran över hur jag kunde bli så gammal så fort.

No comments: