12/10/2008

oct 12

Det är en mörk dag för Sverige i dag. Någon finns inte längre bland oss på samma sätt som förut. Ett nedslag kan komma så plötsligt. Som en blixt från den klaraste himmel. (Det finns klyschor. De finns och används för att de är användbara.) Jag går in på Aftonbladet.se och får beskedet i form av en fet rubrik och en bild. Blondinbella slutar att blogga.

Mina grannar samlas vid lekplatsen utanför för att delta i en tyst minut tillsammans. Jag har dragit ner mina persienner, men vinklar dem så att jag i smyg kan titta på mina grannar. De står i en ring, alla tittar ner i marken. Alla är över 60 år. Jag förmår inte att delta i den tysta minuten. Jag gråter tyst för mig själv.

Jag överväger om jag ska sluta blogga jag också. Sympatisluta tillsammans med Blondinbella. Det finns ingenting kvar att leva för utan hennes underbara inlägg. Hennes ljuvliga språk. Jag citerar min favoritrubrik från hennes blogg: "Så spenderar jag denna lördag". I inlägget innan det hittar jag ungefär fem språkfel. Gud, vad det är underbart. Hoppas att Blondinbellas blogg ges ut i bokform, så att alla kan vältra sig i hennes vardag och inkorrekta språk i all framtid. Sverige kommer att bli oerhört mycket tråkigare när Blondinbella inte längre spenderar sina lördagar och berättar om det på Internet. Själv har jag då aldrig lyckats betala med en lördag. Men Blondinbella är en superhjälte av aldrig dess like, med karaktärsdrag vi vanliga dödliga endast kan drömma om.

3 comments:

katitzi said...

haha, klockrent. I'll miss her.

Anonymous said...

jag med. rip blondinbella!

Anonymous said...

Vi saknar henne men DU får inte sluta blogga för då kommer du inte få det lätt kan jag säga;)