06/10/2008

oct 6

Nu har jag varit i Karlshamn en hel helg.

"Jag ska nog ta en sån där sockerfri." - Malin, 9, tar upp en sockerfri godis ur skålen
"Jag tycker inte om socker." - Elin, 3, står och äter smarties samtidigt som hon säger detta
[Tyst paus] "Men du äter ju det nu?" - Malin
[Tyst paus] "Gör jag?" - Elin

"Vad är det där för flickor?" - Elin om Neil Young och hans band

"Såg du vem som åkte ut på Ice On Age då?" - Pia menade Stjärnor på is

"Åh, vilken fin tröja han har! En sådan vill jag också ha." - Jag om Olles tröja (Olle är 1,5 år) som var stickat i mörkblått med jordgubbar som mönster. Det visade sig sedan att det faktiskt var min tröja när jag var liten. Den kom till Olle så här: Malin och Max fick ärva den av mig, Olle och Elliot fick ärva den av Max och Malin.

"Får jag sitta i fram då?" - Max, 11, planerar att sitta i framsätet om ett år då familjen kanske ska åka till Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg. Snacka om framförhållning!

"Vad är natotika?" - Malin, 9

No comments: