05/03/2009

march 5


Är nu på plats i Kallekrona. Vet inte om jag har nämnt det, men jag åkte bil med mammi och pappi till Värnamo. De skulle ändå åka ner till Helsingborg för att hälsa på Therése och Stoffe. Jag och Scilla satt i baksätet, och Scilla var så klart lite sur över att jag åkte med. Hon hade helst haft hela baksätet för sig själv. För att visa sin grinighet mosade hon ut mig mot den ena bildörren, la sitt huvud i mitt knä eller la huvudet mot min höft och suckade högt på hundspråket. När jag tog fram min godispåse blev hon dock lite gladare, och insåg att även jag är bra att ha ibland. Vi hade med oss en bunt Winnerbäck-skivor som spelades om och om igen. Pappa satt med konvoluten i högsta hugg och hade allsång med sig själv.

Nu är Victoria i skolan i några timmar. Jag får snällt sitta här och vänta tills hon kommer hem igen. Ska läsa lite kurslitteratur så länge. Lika bra att få lite plugg gjort, liksom.

1 comment:

B. said...

Hehe, hundar suckar på ett skrämmande mänskligt vis...

Have fun in Karls(?)krona!