14/03/2010

march 14

Redigerad 29 februari 2016:

I onsdags såg vi kent i Cloetta Center. Jag vet, det är lite muppigt att arenan heter samma som en chokladsort med kola i. Det kan inte hjälpas. kent spelade där ändå. För ungefär femton år sedan spelade Kent på Skylten, läste jag i en lokaltidning. Men nu stod de på Linköpings största arena och rev av drygt tjugo låtar.

Äventyret började med att vi inte fick komma in, trots att vi hade biljetter. Jag råkade nämligen ha min systemkamera hängandes över högeraxeln. Vakten pekade på min kamera och klämde ur sig ett bajsnödigt "Den där kommer inte in här." Nähä. Och vad ska jag göra då, då? Det frågade jag vakten. Han sa att jag får lägga den i en bil. Men vi kom ju inte dit i någon bil. Vi gick till en annan ingång, med andra vakter. Här var de lite trevligare. Den nya vakten föreslog att jag skulle lägga kameran i garderoben inne i Cloetta. Det verkade helt okej, tyckte jag. Jag sa att jag skulle lägga kameran där, varpå vakten släppte in oss.

Jag tryckte ner kameran i jackfickan (jag har stora jackfickor), och lämnade in hela patrasket i garderoben. Sedan gick Victoria och jag till våra sittplatser, medan Ida och Fredrik gick till sina ståplatser. När vi väl satt på våra platser var jag så nojig över att min kamera skulle bli stulen att jag var tvungen att gå ner till garderoben igen och hämta ut jackan med kameran i. Sedan tog jag med allt till min plats. Så enkelt var det att smuggla in en systemkamera i Cloetta Center.

Förbandet var inte alltför upphetsande. En blond tjej med gitarr och något slags kompband. Hon spelade fem, kanske sex, låtar. De lät ungefär likadana allihop och i mitt tycke var det inte direkt ett bra förband för en arenakonsert. Men smaken är ju faktiskt som rumpan. Hur som helst klev kent snart upp på scenen. Det var en väldigt bra konsert. Några låtar saknades, tyckte till och med jag som inte ens är särskilt inne på det här med kent. Men Pessimisten, liksom. Varför spelade de inte den? Och ja, jag vet att den inte heter Pessimisten, men nu kallar vi den för det. De spelade den inte. Det är nästan sjukt.












2 comments:

Anonymous said...

riktigt riktigt avundsjuk :)
snyggt jobbat att få in systemisen xD

Jessica said...

Snygga !