02/03/2010

march 2

Det här hände i går eftermiddag: efter föreläsningen tog jag 12:an (det är en buss, alltså) ner till resecentrum. Där mötte jag Victoria. Vi skulle ta en buss till Tornby för att handla på vårt älskade Maxi. När Tornby-bussen väl kom såg den mustaschprydde* chaffisen otroligt uppgiven ut, ställde sig i dörren och sa till oss resenärer att all trafik är inställd. Något jag nu har glömt att nämna är att det var snökaos i Linköping vid den här tidpunkten. Men han sa alltså att all trafik är inställd. Jaha, liksom. Det betydde ju att inte ens 3:an hem till Ryd gick, så vi fick snällt gå alla kilometer hem i slasket.

Äventyret var dock inte förgäves. Vi gjorde ett besök på Ur & Penn, och Victoria blev en klocka rikare. Sedan gick vi in på den av oss kallade WeSC-butiken, och där köpte Victoria ett par chinos. Jag hittade även ett par rutiga Vans till henne, som hon så klart blev tvungen att köpa.

* Jag är egentligen inte helt säker på att chaffisen hade mustasch, men det passade så bra in i min historia att jag skrev det av bara farten.

1 comment:

Victoria said...

haha du är för söt!