26/03/2010

march 26

Google Earth är verkligen skitkul när man har hemtenta. Jag har roat mig med att leta upp alla ställen jag har bott på i mitt liv. Nu ska ni få se.

Vi börjar här. Källvägen i Upplands-Väsby, utanför Stockholm. Till höger om den lilla skogen ligger det som var mitt dagis. På Källvägen bodde vi från det att jag föddes tills jag var typ 4-5 någonting.

Sedan flyttade vi hit. Till Trosa. Pappa fick jobb där, så vi andra hängde ju på. Först hyrde vi in oss på bottenvåningen i ett hus på Villagatan. Jag är faktiskt osäker på om jag har ringat in rätt hus. Har jag inte det så är det det vita huset till höger som ska ringas in. Hard to tell. De nybyggda husen framför förvirrar. Aja, skitsamma.
Till slut hittade mamma och pappa ett hus de ville köpa. På Spantgatan i Trosa. Jag gillade att spela fotboll, tennis, basket och att åka skateboard på vägen precis utanför huset. Jag kunde skogen bakom huset utantill. Här bodde vi tills mamma och pappa ville flytta till en lägenhet i Nyköping år 2007. Då flyttade både jag och Therése hemifrån.
Therése hamnade i Helsingborg och jag hamnde här. Östra Bergen i Nyköping. I en maskliknande lägenhetslänga. Lägenheten jag flyttade in i hade vi haft som övernattningslägenhet i något år (mamma jobbar i Nyköping, jag pluggade där). Man kan säga att jag tog på mig ansvaret att förvalta den fram till år 2009.

Jag började plugga i Linköping. Så fort jag hade tagit körkort flyttade jag och Victoria in i en etta på Väpnaregatan. Vi bodde på andra våningen. Lägg märke till den vita högen på andra uteplatsen från vänster. Det var vår grannes uteplats. De gillade att ha typ hälften av alla sina ägodelar liggandes ute. I alla väder. Vi flyttade härifrån i början av 2010.

Och här bor vi nu. Rydsvägen, Linköping. Nära universitetet. Här kommer vi förmodligen att bo tills jag har pluggat färdigt (förhoppningsvis 2013). Kanske längre. Vem vet, liksom.

No comments: