20/09/2011

20 sep



Peter LeMarc-boxen kostar endast 299 kronor på CDON just nu. Det är sjukt. 299 riksdaler för alla Peters skivor + bonusspår + 2 DVD:er + en bok. Jag slog till! Har en del av skivorna redan, men nu behöver jag ju inte leta mer efter resten. Bara att öppna boxen och välja och vraka. När jag beställde boxen var jag dock lite orolig att skivomslagen skulle vara omgjorda för boxen, men till min stora glädje är det originalomslagen (förutom att de är omgjorda till likadana fodral så att alla ska matcha). Hade det varit speciella box-omslag hade jag fått lite ångest och ändå behövt köpa alla skivor i sina originalfodral. Men nu slapp jag ju det problemet!

För övrigt har jag i dag genomlidit ännu en spy-/diarréhärva. Det kanske inte alla är så intresserade av, men jag tänker berätta ändå. När jag åt frukost fick jag plötsligt ont i magen. Jag kunde därmed inte äta upp, utan fick göra en matpaus. Efter en stund åt jag upp resten, vilket ledde till att jag började må illa. På den vägen var det. Låg sedan däckad både på badrumsgolvet och i sängen, om vartannat. Efter några timmar hade jag en trevlig spysession, då både müslin och kaffet åkte ner i avloppet.

När jag sedan berättade för min mamma att jag har mått illa flera gånger när jag har ätit sa hon att det kan vara en lite värre version av magkatarr. Jag trodde ju tidigare att mina illamående-dagar berodde på min medicin (tetralysal), men den har jag inte ätit på omkring en vecka nu, så det är antagligen inte den. Mamma tipsade om ett receptfritt läkemedel som kan hjälpa mot magkatarr, så den ligger nu redo i medicinskåpet inför nästa anfall. Det är ju inte precis askul att må illa och bli dålig i magen lite nu och då.

Nu ska jag gå och lägga mig. Skönt att jag inte börjar förrän 13 i morgon. Då hinner jag både sova ut och vakna upp ordentligt.

1 comment:

Victoria said...

Inte skönt, hoppas det blir bättre älskling:)