19/01/2012

19 jan

Lite Alfons-update för alla intresserade. Vi har nu haft honom i två veckor. För några dagar sedan (tror vi) lärde han sig att han heter just Alfons. Nu reagerar han i alla fall på det namnet. När han låg under sängen tidigare i dag testade jag att ropa "Alfons!". Jag låg ovanpå sängen och tittade ner mot golvet. Då stack han fram endast sitt huvud och tittade upp på mig. Extremt gullig.

I går satt jag i soffan och rensade bland gamla affischer. Då blev Alfons plötsligt gos-sugen. Han kom travandes in i vardagsrummet och tog ett skutt upp i soffan. Sedan klev han demonstrativt över alla mina bilder, klättrade upp på min bröstkorg och la sig där. Strax därpå började han spinna som ett helt propellerplan.







4 comments:

Victoria said...

Han är världens finaste!!!

emelie k. said...

awwww! vilken sötis!

bea said...

true story! :)

Mimmi Staaf said...

Åh <3 Kattbloggande for the win!