20/01/2012

20 jan


Är ledig hela den här veckan. HEL-LEDIG. Hel-ledig är man sällan (i stort sett aldrig) som universitetsstudent. Lov existerar över huvud taget inte (förutom på sommaren, men då måste man ju jobba eftersom hyran ska betalas osv osv). Men just den här veckan är jag mellan två kurser. För mig brukar "mellan två kurser"-perioder vanligtvis bara infinna sig under en helg, men den här gången en hel vecka. Det är ljuvligt. Den här lov-känslan har jag inte haft sedan gymnasiet. Avslappnande! 

Två dagar tillbringade jag med att rensa i vårt förråd. Där hade vi alldeles för många kartonger med alldeles för mycket skit i. Tror att rensningen resulterade i ungefär sju svarta sopsäckar fulla med skräp som ska slängas. Känns bra att ha rensat! Uppe i förrådet hittade jag bland annat en kartong full av gamla affischer och urklippta bilder. Bilden ovan visar en bråkdel av alla Good Charlotte-bilder jag hade i en pärm. När jag var yngre älskade jag att köpa tidningar på Press-Stop för hela barnbidraget, för att sedan klippa ur en massa bilder på mina favvisar ur dem. Story of my life, kan man säga. En ständig bildsamlare. Kändes tråkigt att slänga alla bilder, men man kan ju inte spara på allt. Rensade även bland mina affischer. Sparade endast de som är signerade, de som jag kan komma att ha användning av senare i livet och ett gäng gamla favoriter som jag inte hade hjärta att slänga. Det hade gjort för ont. Man ska ju ha något som hjälper en att minnas när man blir en pensionär, också!

I kväll ska vi ha fredagsmys. Det blir tacos, och så en film (Horrible Bosses) på det. Alfons, som är myset definierat, kommer att trivas som bara den i soffan.

No comments: