13/02/2012

13 feb

Ska snart iväg till skolan. Vi har seminarium mellan 13-16. Är inte ett dugg sugen på att ha seminarium. Seminarierna i den här kursen är så tråkiga. Tur då att jag har något att se fram emot! I kväll ska nämligen jag och Victoria äta middag på stan med Emma och Simon. Vi ska fira att Emma har fyllt år (i går - grattis i efterskott!) och att Victoria fyller år (i morgon - grattis i förskott!). Mysigt blir det! Vi ska äta på stans (tror jag) lyxigaste grek-restaurang. Jag har redan bestämt mig för att äta souvlaki. Vardagslyx, kan man säga. Att restauranga sig en måndag. Det gäller ju att krydda livet!

Den här veckan kommer jag att ha lite vanlig skola och lite praktik. Det blir nog bra. Borde försöka komma igång med mitt examensarbete, också. Lite trögt på den fronten. Just nu är jag mitt uppe i att tänka på sommarjobb, också. Har pimpat mitt CV, och ska även göra någon finare layout som jag kan använda till personliga brev. Pappa ska fixa lite bättre papper till mig som jag kan använda till när jag ska skriva ut CV:t. En fördel med att ha en pappa som arbetar på ett tryckeri. I helgen kommer förresten mamma och pappa hit! De ska sova här mellan fredag och lördag. Fredagsmys på fredag och sedan ska vi nog gå på stan på lördagen. Och titta på campus. På söndag ska Victoria och jag träffa hennes mamma och Carl-Arne. Fullspäckad helg coming up!

Nu måste jag äta lite lunch innan det är dags att gå till skolan.

No comments: