29/02/2012

29 feb

Drömde i natt att jag var tjenis med Peter LeMarc. Jag sprang in i honom när jag var och handlade i en liten mataffär. Peter var där i sällskap med sin dotter som var ungefär 13-14 år. Jag sa "Hej, Peter!" och sedan pratade vi lite. Medan vi pratade började en av Peters låtar spelas i radio, och det tyckte dottern var otroligt pinsamt. Hon vred på sig och himlade med ögonen. Peter berättade att han hade kommit på en ny textrad, och sjöng upp hur han tänkte att den skulle låta med melodi och allt. "Men den kanske är lite lik en annan rad jag har skrivit?" frågade han mig. Men han visste inte exakt vilken rad, kände bara igen melodin. Jag sa att jag inte heller visste. Kanske att den var lik.

För övrigt så satt Peter LeMarc i rullstol i min dröm. Han bara satt där i sin rullstol medan vi stod och pratade på avdelningen för frukt och grönsaker. Vad betyder det?

1 comment:

Victoria said...

Du kanske associerar det hela med att han har varit sjuk en period i sitt liv?