03/02/2012

3 feb

Men nu när jag ändå är igång kan jag ju lika gärna bjuda på ett inlägg. Ni får vänta lite till på mina foton från The Limousines-spelningen förra torsdagen. Har fortfarande inte lagt in bilderna i datorn. Lite segt på den fronten.

Alfons och jag är hemma själva; Victoria jobbar. Alldeles nyss gick jag till vardagsrummet för att se vad Alfons har för sig, och när jag kom in där såg jag att ena skåpsdörren på tv-bänken stod öppen. Tittade in och möttes av Alfons jag har inte gjort något-blick. När jag hade lyckats locka ut honom från tv-bänken hade han dubbelhäftande tejp lite överallt i pälsen och på tassarna. Han har nämligen upptäckt att vi förvarar vårt stora trassel av dubbelhäftande tejp där inne (för honom: en gigantiskt snöre-massa).

Det är så mysigt att ha ett husdjur. Trots att han skvätter kattsand över halva badrummet och ibland har bajs under tassen. När han ligger i mitt knä när jag spelar tv-spel. När han kryper upp i knäet om man är uppe tidigt och sitter och äter frukost. När han ligger någonstans och vilar och man sträcker fram en hand för att klappa honom lite och han piper till och slänger huvudet bakut och sträcker ut framtassarna så att man ska komma åt att klappa honom på magen.

För övrigt har jag kommit in i en tv-spelsperiod. Spelar dock endast Theme Park World. Hur kul som helst. Bygger nya tivolin hela tiden. Förutom detta går jag runt och är galet sugen på semlor. Förstår inte hur jag ska kunna hålla mig ändå till semledagen. Kommer nog att fuska lite med det där.

No comments: