09/02/2012

9 feb

Förresten kan jag säga redan nu att Lalehs In the Comet är en av 2012 års bästa låtar. Ja, det har jag redan bestämt mig för. Sådant märks på stört. En fullkomligt genialisk låt. Förmodligen Lalehs mest progressiva någonsin. Jag blir helt förstummad när jag hör In the Comet. Förstummad över Lalehs musikalitet. Alla ingredienser i den här låten utgör tillsammans ett mästerverk. Ni kanske tycker att jag tar i när jag säger att det inte är ofta man hör låtar som är så här genialiska. Det gör jag inte.

1 comment:

Emma said...

Håller verkligen med! In the comet är bästa låten på skivan tycker jag, helt underbar och magisk!

Förresten gillade jag I felt free med Circa Survive väldigt mycket när Blue sky noise kom. Gillade hela skivan, men den låten var nog nästan min favorit.

Annars ville jag säga tack för din kommentar i min blogg. Intressant! Jag håller med i det du skriver, och jag tror också att Laleh tycker att hon har gjort en "perfekt" skiva. Som hon sa i en intervju: "jag är inte ute efter att göra bra musik, jag är ute efter att göra MIN musik". Och det var väl detta hon kände för att göra just nu. Jag föredrar de andra skivorna men det finns vissa låtar jag gillar på denna med. Och förresten, menade inte riktigt att det tog tid innan jag började gilla hennes gamla låtar, Bjurö klubb då, utan mer att jag hade fått fel uppfattning om henne och inte "ville" gilla hennes musik. ;)

Nåja, det var en intressant kommentar du lämnade och fint att få titta in på din blogg med. :)