15/09/2012

15 sep

Är förkyld hemma hos pappa. Kom hit i går. Therése är också här. Nu under helgen ska vi pyssla med att skicka iväg tackkort för begravningen. Alla tre måste ju skriva på och greja. Sedan ska vi sätta dit frimärken och posta hela kalaset. Just nu är jag själv här hemma. Pappa och Therése är hos Joacim, som var officient (i stället för präst) på mammas begravning. De smider hemliga planer, är väl allt jag kan avslöja hittills. Jag ville inte åka med, eftersom det känns lite otrevligt att sitta där med en rödtorr näsa och snyta sig stup i kvarten. Jag tänkte roa mig med att göra min egen handstil till ett typsnitt, i stället. Också något man kan göra en lördag, och man är typsnittsnörd light, som jag.

En kul grej som har hänt är att jag och Victoria har bokat en resa till Köpenhamn. Jippi! Den första helgen i november tar vi tåget dit. Det blir fyra nätter totalt, mitt i smeten. Ska äta massor av hotellfrukost och minst ett fikabröd om dagen. Och så har jag bestämt att vi ska gå till S øndermarken, den där lilla parken eller vad det nu är som Winnerbäck har döpt en hel skiva (och en av sina bästa låtar) efter. Kommer vara värsta fangirl när jag är där och typ "Herregud, exakt här, på DET HÄR GRUSKORNET, kanske WINNERBÄCK har stått och filurat!!!!!!111!!111" Japp. Sådan är man ju. Jag, alltså. Bra att veta för alla Linköpingsbor är i alla fall att det är schweinebilligt att åka till Köpenhamn med tåget från Linköping. Typ 200-300 pix i snitt. Lyckas man pricka in ett Veolia-tåg blir det ännu billigare. Resa till och från Köpenhamn + hotell fyra nätter (inklusive frulle) blev typ 2500 kr/person för oss.

No comments: