21/07/2013

21 juli

I dag svackar jag. Jag gör det ibland. Får liksom ingenting gjort. Dagen började bra, jag gick upp vid halv åtta och åt frukost. När jag hade duschat gick jag ut och skatade i någon timme eller så. Det var så varmt att jag blev helt blöt under luggen. När jag kom hem tog jag en elvakaffe framför tv:n, vilket kanske inte var så smart. Där var det nämligen Ensam mamma-maraton. Och jag missade nästan hela förra säsongen, så jag hade inte sett så mycket av allt i alla avsnitt. Så jag såg klart ett avsnitt. Och ett till. Sedan ett till. Däremellan lagade jag lunch och var även förvånansvärt effektiv då jag dessutom förberedde middagen. Det var ju Sverige-match senare under eftermiddagen. Och då kan det ju bli segt att börja laga mat efter det, tänkte jag. Så jag hackade lök till både lunchen och middagen, framför tv:n mitt i Ensam mamma-maratonet.

Sedan började matchen, så det blev att jag satt kvar vid tv:n och kollade på den. Och när den var slut var väl klockan fem eller så. Då diskade jag all disk (förstår ni hur mycket tid jag och Victoria kommer att spara på att flytta in i en lägenhet med diskmaskin? Här lägger vi minst 30-40 minuter varje dag på att diska. Tid som kan ägnas åt roligare saker. Typ Ensam mamma-maraton!), och sedan fixade jag det sista med middagen. Victoria jobbar natt, så vi ville inte äta för sent.

Och efter allt det där har jag varit seg. Inte kommit igång med något. Bara googlat runt på en massa onödiga saker. Nu är klockan snart elva, så jag har gjort en deal med mig själv. Dagens svacka är okej, jag får leva med den. Jag får gå och lägga mig och ta nya tag i morgon. Men bara om jag sammanfattar en artikel till min forskningsöversikt innan dess. Så jag har nu valt ut en engelsk artikel om bedömning som jag ska skriva lite om. Sedan kan jag sova. En bra deal, tycker jag. En dags svacka är faktiskt inte i hela världen, och därför bör jag heller inte lägga energi på att gräma mig över det. Jorden kommer inte att gå under. I morgon kör jag på igen.

No comments: